CLASSIFICATION OF MARKETING RESEARCHES ON INNOVATION PRODUCT

M. V. Resler

Abstract


At present innovations appear to be an important attribute in social and economic development. At the age of globalization, with customers’ anticipations and competitive business growing up, those willing to stay afloat at the market and determined to develop (the latter being often caused by external reasons) are forced to carry out continuous innovational activity. Researches done both at a company’s level and national, as well as international levels show an essential influence to the innovational activity carried out on an individual basis and the whole of economics, too.

Also, studies have improved theoretical tools of innovative business process by classifying systematizing innovation and refinement of individual classifications. This will lead to leakage of the innovation process in the company, which is a set of comprehensive, constantly–implemented in time and space of advanced scientific, technical, technological, organizational, socio–economic and environmental changes that lead to increased efficiency of the enterprise.


Keywords


innovations; marketing innovations; business activity; economics

Full Text:

PDF

References


Shumpeter, J. (1982). Teoriia ekonomicheskogo razvitiia. Moskva: Progress.

Van Duijn, J. J. (1977). The Long Wave in Economic Life. De Economist, 125(4), 544-576.

Mensh, G. (1979). Stalemate in Technology: Innovation Overcome the Depression. Cambridge: Mass.

Glushchenko, L. D. (2011). Issledovanie klassifikatsionnykh priznakov innovatsii. Prometei, 1(34), 94-98.

Lutsykiv, I. (2010). Ekonomichna sut innovatsiinoi diialnosti. Galytskyi ekonomichnyi visnyk, 2(27), 89-95.

Prigozhin, A. I. (1989). Novovvedeniia: stimuly i prepiatstviia (Sotsialnye problemy innovatsii). Moskva: Politizdat.

Stepanenko, D. M. (2004). Klassifikatsiia innovatsii i yee standartizatsiia. Innovatsii, 7, 77-79.

Syrotynska, N. M. (2012). Vydy innovatsii pidpryiemstv promyslovosti. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problem rozvytku, 727, 314-319.

Fedulov, L., & Pashuta, N. (2005). Razvitie natsionalnoi innovatsionnoi sistemy Ukrainy. Ekonomika Ukrainy, 3, 35-47.

Fursina, O. V. (2010). Klassyfikatsiia innovatsii ta zmist innovatsiinoi diialnosti. Naukovyi visnyk NTLU

Ukrainy, 20.11, 249-255.

Kuzmin, O. E. (2003). Investytsiina ta inovatsiina diialnist. Lviv: LBI NBU.

Ivanov V. A. (2007). Sushchnost, klassifikatsiia innovatsii i ikh spetsifika v agrarnom sektore. Vestnik nauchno-issledovatelskogo tsentra korporativnogo prava, upravleniia i venchurnogo investirovaniia Syktyvkarskogo gosudarstvennogo universiteta. Korporativnoe upravlenie i innovatsionnoe razvitie ekonomiki Severa, 1, 37-50.

Chukhrai, N., & Patora, R. (2010). Tovarna innovatsiina polityka: upravlinnia innovatsiiamy na pidpryiemstvi.

Kyiv: Kondor.

Illiashenko, S. M. (2010). Innovatsiinyi menedzhment. Sumy: VTD Universytetska knyha.

Illiashenko, S. M. (Ed.). (2010). Menedzhment. Innovatsii.

Chukhrai, N. I., & Danylovych, T. B. (2007). Osoblyvosti marketynhu produktovykh innovatsii. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia I problemy rozvytku, 605,

-167.

Tunitskyi, N. O. (2008).Systemnyi pidkhid do orhanizatsii marketynhu na pidpryiemstvi. Aktualni problemy

ekonomiky, 4, 29–34.

Zakon Ukrainy. (2002, April). Pro innovatsiinu diialnist. Available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/40–15


GOST Style Citations


Шумпетер, Й. Теория экономического развития [Текст] : [пер. з англ.] / Й. Шумпетер. – Москва : Прогресс,
1982. – 455 с.

Van Duijn, J. J. The Long Wave in Economic Life [Text] / J. J. Van Duijn // De Economist. – 1977. – Vol. 125, Issue 4. – P. 544–576.

Mensh, G. Stalemate in Technology: Innovation Overcome the Depression [Text] / G. Mensh. – Cambridge : Mass,
1979. – 241 p.

Глущенко, Л. Д. Исследование классификационных признаков инноваций [Текст] / Л. Д. Глущенко // Прометей : регіональний збірник наукових праць з економіки / Донецький економіко–гуманітарний ін–т МОНМС України,
Ін–т економіки промисловості НАН України. – Донецьк : ДЕГІ. – 2011. – Вип. 1 (34). – С. 94–98.

Луциків, І. Економічна суть інноваційної діяльності [Текст] / І. Луциків // Галицький економічний вісник. Серія : Економіка України. – 2010. – № 2 (27). – С. 89–95.

Пригожин, А. И. Нововведения: стимулы и препятствия: (социальные проблемы инноваций) [Текст] /
А. И.  Пригожин. – Москва : Политиздат, 1989. – 271 с.

Степаненко, Д. М. Классификация инноваций и ее стандартизация [Текст] / Д. М. Степаненко // Инновации. –
2004. – № 7. – С. 77–79.

Сиротинська, Н. М. Види інновацій підприємств промисловості [Текст] / Н. М. Сиротинська // Вісник Національного університетуту «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2012. – № 727. – С. 314–319.

Федулов, Л. Развитие национальной инновационной системы Украины [Текст] / Л. Федулов, Н. Пашута // Экономика Украины. – 2005. – № 3. – С. 35–47.

Фурсіна, О. В. Класифікація інновацій та зміст інноваційної діяльності [Текст] / О. В. Фурсіна // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. – Вип. 20.11. – С. 249–255.

Інвестиційна та інноваційна діяльність [Текст] : монографія / О. Є. Кузьмін та ін. ; за наук. ред. О. Є. Кузьміна. – Львів : Вид–во ЛБІ НБУ, 2003. – 233 с.

Иванов, В. А. Сущность, классификация инноваций и их специфика в аграрном секторе [Текст] / В. А. Иванов // Вестник научно–исследовательского центра корпоративного права, управления и венчурного инвестирования Сыктывкарского государственного университета. Корпоративное управление и инновационное развитие экономики Севера. – 2007. – № 1. – С. 37–50.

Чухрай, Н. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві [Текст] : підручник / Н. Чухрай, Р. Патора. – К. : Кондор, 2010. – 398 с.

Ілляшенко, С. М. Інноваційний менеджмент [Текст] : підручник / С. М. Ілляшенко. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2010. – 334 с.

Маркетинг. Менеджмент. Інновації [Текст] : монографія / за ред. С. М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2010. – 623 с.

Чухрай, Н. І. Особливості маркетингу продуктових інновацій [Текст] / Н. І. Чухрай, Т. Б. Данилович // Вісник Національного університетуту «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2007. – № 605. – С. 162–167.

Туніцький, Н. О. Системний підхід до організації маркетингу на підприємстві [Текст] // Актуальні проблеми економіки. – 2008. – № 4. – C. 29–34.

Про інноваційну діяльність [Електронний ресурс] : закон  України від 04.07.2002 № 40–IV. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/40–15.





DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v1i22.109950

Copyright (c) 2017 M. V. Resler

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2306-4994, ISSN (on-line) 2310-8770