Методи управління вартістю банківского бізнесу

Ю. І. Лернер, А. В. Луцюк

Abstract


This paper proposes a methodology for assessing the value of the banking business, based on three approaches: a profitable, market, cost. Bank " Ekaterynoslavsky Commercial Bank" was chosen as a basic enterprise. The analysis of activity and financial condition of the investigated object was conducted. As a result basic problems in activity of bank and important advantages which can promote his cost were revealed.

Keywords


realcostofcapital; credittransactions; risk; equity; bank

References


Лернер Ю.І. Фінанси підприємств. Вид-во «Консульт», Харків, 2006р.

Лернер Ю.І. Бізнес-планування виробничої та підприємницької діяльності в умовах ризиків.

Багратян Г., Кравченко І. «Криза та регулювання фінансової системи: уроки і перспективи»// Вісник Національного банку України. - 2009. - № 11.-С 19-23.

«Банківська справа» / Под ред. О.І. Лавришин. - М: Банківський і біржовий науково-консультаційний центр, 1992.

Сайт Ассоциацииукраинскихбанков / / www.aub.com.ua.

Сайт Национального банка Украины www.bank.gov.ua / http:www.ukrslat.gov.ua.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v1i14.25075

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2014 Ю. І. Лернер, А. В. Луцюк

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2306-4994, ISSN (on-line) 2310-8770