IMPROVEMENT OF STRATEGIC MARKETING MANAGEMENT BY TOURISM ENTERPRISES

H. E. Voskresenskaya

Abstract


It is analyzed travel management of tourist enterprise with use of a systematic approach that allows analyzing the different by the nature and complexity objects from a single point of view. It is found the most important features of the system and analyzed the most important factors influencing its development. It is also provided subordination of goals and outcomes of subsystems interconnected goals that affect the economic security.

The article proved that establish the relationship between areas of organizational management and marketing in the travel market has allowed research by questionnaire, to determine the list of preferred sociodemographic characteristics of target consumers of tourism services for microeconomic and internal factors that affect the tourist image of the company perception and quality of tourism services. Multi economic and mathematical processing questionnaire study allowed the rank and select the most successful indicators for mapping two-level and multi-segmentation.


Keywords


marketing; strategic marketing; management; strategic management system

References


Havryliuk, S. P. (2006). Konkurentospromozhnist pidpryiemstv u sferi turystychnoho biznesu. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi torhivelno – ekonomichnyi un-t.

Havryliuk, S. P. (2004). Sotsialno – ekonomichna pryroda ta osoblyvosti rynku turystychnykh posluh. Restoranne hospodarstvo i turystychna industriia u rynkovykh umovakh, 2, 199-203.

Hlynskyi, N. Yu. (2004). Stratehichne upravlinnia u formuvanni konkurentnykh perevah pidpryiemstva. Lviv: Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika».

Kovtun, O. I. (2007). Stratehiia pidpryiemstva. Lviv: «Novyy svit – 2000».

Fatkhudinov, R. A. (2000). Strategicheskiy marketing. Moskva: «YNFRA-M».

Shvets, I.Yu. (2005). Upravleniye kachestvom turusluhi. Kultura narodov Prychernomoria, 61, 61-72.

Shershnova, Z. Ye. (2001). Stratehichne upravlinnia. Kyiv: KNEU.


GOST Style Citations


Гаврилюк, С. П. Конкурентоспроможність підприємств у сфері туристичного бізнесу [Текст] : навчальний посібник / С. П. Гаврилюк. – К. : Київський національний торгівельно-економічний ун-т, 2006. – 180 с.

Гаврилюк, С. П. Соціально – економічна природа та особливості ринку туристичних послуг [Текст] / С. П. Гаврилюк // Ресторанне господарство і туристична індустрія у ринкових умовах. − 2004. − № 2. − С. 199−203.

Глинський, Н. Ю. Стратегічне управління у формуванні конкурентних переваг підприємства [Текст] / Н. Ю. Глинський // Маркетинг та логістика в системі менеджменту : V Міжнародно–практична конференція (7–9 жовтня 2004 р., м. Львів). – Львів : Національний університет «Львівська політехніка», 2004. – С. 68-69.

Ковтун, О. І. Стратегія підприємства [Текст] : навчальний посібник / О. І. Ковтун. – Львів : Новий світ – 2000, 2007. – 324 с.

Фатхудинов, Р. А. Стратегический маркетинг [Текст] : учебник / Р. А. Фатхудинов. – М. : ИНФРА–М, 2000. – 640 с.

Швец, И. Ю. Управление качеством туруслуги [Текст] / И. Ю. Швец // Культура народов Причерноморья. – 2005. – № 61. – С. 61–72.

Шершньова, З. Є. Стратегічне управління [Текст] : навчально – методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни / З. Є. Шершньова, С. В. Оборська, Ю. М. Ратушний. – К. : КНЕУ, 2001. – 232 с.





DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i19.56906

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 H. E. Voskresenskaya

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 2306-4994, ISSN (on-line) 2310-8770